Monday, December 31, 2012

berlalunya sudah 2012

Dengan lafaz Bismillah..
bersyukur kepadaMU YA ALLAH..

1/1/2013..
maka b'akhir lar sudah tahun..
babai 2012..

Tahun yg amat b'makna kpdaku..
b'mlanya p'hijrahanku..
tidak t'duka tahun ini m'jadi saksiku untk b'hijrah..alhamdulillah..

tahun yg dikatakn akn b'lakunya kiamat..
tahun yg amat d'agung-agungkan..
entah kenapa..
yang pasti aku amat2 b'syukur kerana t'lalu bnyk ilmu dan pengalaman d'perolehi thun ini..

apa2 pun semoga aku terus istiqmah..
dapat trus m'nikmati k'manisn k'imann yg sebnr..Amin..

apa yg penting semoga tahun 2013 lebih baik lagi dri tahun 2012
Amin!!!..


apa2 pun..

"semoga tahun ini lebih d'berkati"
yg pasti tahun nie bakal d'hadapi pelbagai cabaran..
Allahualam..

Thursday, December 13, 2012

Tika Ini


Tika ini aku m'ngis sndirian m'mikirkn masa dpn yg abadi,
tika ini aku t'menung m'gengkn nsbku dan yg len nun d'sana,
tika ini aku geram dan benci dgn perangainya..
tika ini aku btol2 b'sedih hati dgn k'hidupanmu skrh..

ttpi adakah tika ini kamu m'mikirknnya spt mana aku m'mikirnya?
adakah kamu pernh t'menung m'gengkn nsbku dan yg len nun disana nty??
adakah kamu suka dgn prangai kamu sekrg??
adakah kamu juga turut b'sedih sptku??

andai tika ini Allah s.w.t m'beri p'tnjuk kpdamu..
tika ini juga aku sgp m'hulurkn tgnku m'bntumu..
andai tika ini kamu m'yedari sgla k'kurgn diri dan punca sgla-galanya..
tika ini juga aku akan b'sama-sama kamu m'hrungi hidup yg penuh dgn ujian..


tika ini juga aku masih dan setia m'nnti untuk m'lindungimu..
tika ini aku mmpu b'doa m'mohon petunjukmu..aku akn trus m'mohon..
tika ini aku sanggup b'korbn sgla-galny..aku sgp..
ttpi tika ini juga aku m'merlukan seseorg yg m'nolongku drpda blkg..
tika ini juga aku m'memerlukn kamu semua spya m'mhmi kenpa aku berubh..
tika ini juga aku m'merlukn org yg sejiwa dgnku..

supaya andai 1 hari nty aku ingin b'sma2 kamu ke syurga..
aku takut dan aku sedih andai kita xb'sama-sama..
aku xsanggup..

tika ini juga aku tidak sanggup m'lihat dan trus m'nutup mata shja..
tika ini juga aku tidak suka dgn ini semua..
kerna satu sahaj kerna Allah s.w.t juga tidak suka..
carilah k'kuatan gn m'cari & kembali ke Allah s.w.t
dan b'peganglah kpda akidah yg sebnr..
Al-QURAN DAN AL-SUNNAH..

"aku tinggalkan 2 perkara kepda kamu, jika kamu m'gamalknnya nescaya
tidak akan sesat selama-lamanya iaitu Al-QuRAN dan Al-Sunnah"
(sabda Rasulullah S.A.W)

HATI YG BERDUKA..

9.19 P.M
13/12/12

"KAYANGAN 1-1-13"

Tuesday, December 11, 2012

Maafkan Kami




andai waktu dan saat ini kami dpt m'bntu kalian..
andai diwaktu dahulu lgi kami m'beri bntuan kpda kalian..

maafkan kami..
kami xmmpu nk m'lksanaknnya s'baik mgkin..
hnya doa yg mmpu kami berikan..

andai kami boleh lindungi anak2 kecil..
andai kami boleh lindungi wanita2 disana..
andai kami dpt hulurkan tgn tok m'beri sokongan..

maafkan kami..
maafkan kami..
kami hnya bleh lakukn yg t'mmpu shja..

maafkan kami rakyat gaza..
maafkan kami syria..


maafkn kami..

9.24 p.m
11/12/12

Tuesday, November 27, 2012

Dah Macam Biskut Rasanya..

Dengan Nama Allah yg Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..
Selawat ke atas Rasulullah S.A.W dan kaum kerabat BEliau..


Tiba-tiba rasa ingin menangis je rasa apbila baca 1 ringkasan cerpen 
"FITRAH BERTUHAN MUNCUL KETIKA LEMAS DI LAUT "

Entah kenapa rasa sejak kebelakangan ini rasa lemau je cm biskut..
rasa bile-bile cm nak rapuh je..
YA ALLAH!!!!

mengenangkan cerpen tersebut yg m'gisahkan

"Bertuhan itu fitrah manusia.
Cara mengubati aqidah orang yg tidak mempercayai kewujudan Tuhan seperti orang ateis adalah
dengan mebuang mereka ke laut.
Allah sendiri menyebut hal ini dalam al-Quran.

Kenapa hanya ketika karam di laut dan bukannya ketika kesusahan di daratan?
Ini kerana karam di laut ialah satu situasi bahaya yg snagt ekstrem.
Tiada tempat b'gantung @ b'pijak,
d'bwh mungkin si jerung menanti untk m'baham,
launagn m'minta p'tlgn tidak d'dengari sesiapa,
kalau t'minum air laut yg masin itu memeritkan.
Segala-galanya tidak pasti!

Pada saat sebegini hanya Allah shja m'jdi tempat b'gantung.
Ikrimah bin Abu Jahal yg keras p'musuhannya dgn Rasulullah S.A.W
akhirnya m'meluk Islam setelah kapalnya karam dan dia hampir lemas dipikul ribut di laut.

Ibn Kahthir m'bwa kisah ini ketika m'tafsirkan firman Allah yg b'mksud :
"Dan apabila kamu terkena bahaya di laut (pada saat itu) hilang lenyaplah (dari ingatan kamu)
makhluk2 yg kamu seru selain Allah.
Maka apabila Allah selamatkan kamu ke darat,
kamu berpaling tadah (tidk m'ingatiNya).
Dan sememanglah manusia itu sentiasa kufur (akn nikmat2 Allah )
Surah al-Isra: 67

Begitulah juga dngn situasi si angkuh Firaun ketika hmpir mati kelemasan.
Firman ALLAH,mafhumnya.:
"Dan kami bawakan Bani Israel ke seberang Laut Merah, lalu dikejar oleh Firaun dan tenteranya,
dengan tujuan m'lakukan kezaliman dan p'cerobohan,
sehingga apabila Firaun hmpir tenggelam berkatanya ia
(pada saat yg genting itu)
"Aku percaya, bahwa tiada tuhan mlainkn yg dipercayai oleh Bani Israel,
dan Aku adalah org y berserah diri 
Surah Yunus :90

erm..kisah yg sangat menarik..
try tnya iman kita?
adakah kita akan m'ingati Allah S.W.T apila tiba saat2 genting??
masing2 leh truk dada tnya diri sendiri..

seseungguhnya aku m'merlukan Allah sentiasa..
d'saat ini dan ketika ini dan selama-lamanya pun aku memerlukanNYA..
walaupun tiada org yg dapat m'bngunkan aku dri jatuh 1 hari nanti pun..
aku yakin Kau akn sentiasa b'smaku..

apa2 pun Allah akn tolong kita..
setiap masalah ada jalan penyelesainya..


lepaskan tangisan e2 andai e2 p'gubat yg m'jdi spt biskut e2..
tenang INYALLAH akn dipermudahkanNYA..

kak sue
27/11
9.04 p.m
gua' room



Tuesday, November 13, 2012

Ukhwah amat Sukar

Dengan Nama ALLAH S.W.T yg MAHA MENGASIH LGI MAHA PENYAYANG..
selawat salam ke ats jujungan besar nabi MUHAMMAD S.A.W dan kaum kerabatNYA..

Alhamdulillah..
Alhamdulillah...
Alhamdulillah...
Masih d'beri kesempatn untk b'coleteh disini..Alhamdulillah.


UKHWAH..
kita selalu sebut tntg ukhwah..
ada yg gtaw ukhwah till jannah tpi..
adalah semua taw apa mkna UKHWAH?

ok kt cni saya nk b'kongsi cerita m'genai sebalik apa maksud UKHWAH yg sebenar..






Wednesday, November 7, 2012

Yakinlah Anda Mampu!!!

Assalammualaikum...
Bismillahirahmanirahim...
Selawat dan Salam ke atas Nabi Muhammad S.A.W dan kaum kerabat Baginda..


Setiap cabaran dan Ujian yg Allah S.W.T berikn mesti ada jln keluarnya..
Yakinlah wahai hati dan terapkan dlm diri anda mampu lakukan..

Walaupun saat ini...
tika ini..
Anda rasa sgt2 down..
tpi yakinlah anda semua mmpu lakukannya..

Jgn sempitkan fikiran..
lakukn dgn tenang..
ambik wuduk dan bc al-Quran untk terapi diri..
InyAllah Allah akn tnjuk jln keluarnya..

Aslkn anda yakin anda mmpu lakukannya..

Ya Allah YA Rabbi IzAti..
kdg kala diri ini trasa t'sungkur dgn tanggungjwb yg d'pkul..
rasa pedihnya hati..
rasa t'lukanya hati..
tidak tenang dan gelisah menanti...

Tolonglah hambaMU yg Lemah ini..
Apa-apapun yakin aku mmpu lakuknnya!!

Anda MAMPU!!!

MAMPU!!!

t'ingt ketika sem 1 dahulu..
ayat2 sebegitu selalu keluar di bibir-bibir senior2...
ttpi sekrg dibibir ini sndiri perlu m'yembutnya kerna...

Aku Yakin Aku mampu!!


 yea!!!
tepuk tangan cikit..hehe3..:)
just tok ceriakan keadaan..^__^


p/s: pesann untuk yg m'buat post ini yg t'amatnya..
     semogo Allah s.w.t tetapkan hati2 ini ke jln yg diredhaNYA..

insan yg kdg2 t'sungkur..

-guo room-
1.59 a.m

Wednesday, October 10, 2012

Perkongsian sebuah cerita...


setiap kali aku t'baca dan rasa ingin muhasabah diri aku akn bca cerita ini b'ulg2 kali..
YA ALLAH...
Aku takut akn azabMU YA Allah..

Hari ini rasa t'cuit hati ingin b'kongsi cerita ini dlm entry blog lak..
mudah-mudahan kita sama2 m'muhasahkan diri dgn cerita ini..Amin..


Selepas Subuh hari ini, saya memerhatikan beberapa ayat Al-Quran. TaDABBUR DAN TAFAKKUR. Khaki seketika. Saya amat tersentak apabila memerhatikan makna yg t'kndung dlm SURAH IQRA '

"Apa yg Abg Dzul dpt dripada surah itu?" adik usrah saya bertanya.
"Surah ini bnyk juga m'bentak Abu Jahal.
 Apa yg paling m'nakutkan ialah apabila Allah m'buat satu cabaran terbuka kepada bapa saudara
nabi yg kufur itu. "Maka panggillah org2 kamu (untuk m'bntu kamu)".
Itu cabaran yg d'lemparkan oleh Allah," jelas saya ringkas.

Namun bukan itu yg m'nakutkan.
Saya diam m'gumpul tenaga, terasa sebak melanda hati saya,
sekaligus m'buatkan jiwa saya t'perosok ke lembah kedukaan.
Saya dapt m'rasakn seolah-olah saya benci seketika untk m'lakukn maksiat.
Rantai keimanan m'gikat saya.

"Panggillah org2 kamu (untk m'bntu kamu). Kami (Allah) pula akn m'mggil Zabaniah."
Itu yg m'nakutkan. Allah m'buat cabaran akan m'mggil Zabaniah untk b'hadpn dgn org2 yg sombong.
Zabaniah sbgai p'jga neraka yg bengis dan tidak pernah t'senyum setelah m'lihat p'ciptaan neraka d'tugaskan untuk m'layn org2 yg sombong.

Dalam neraka itu ada buah zaqqum.
Buah yg berbau busuk dan loya, lebih m'loyakan b'bnding najis yg m'limpahi mgkuk tandas.
Dalam neraka itu ada hidangan air bernanah. Seolah-olah nanah yang pecah setlh m'besar, 
lalu dihirup dan dijilat dgn lidah. Itu hidangan ahli neraka.

"Adik-adikku,jauhilah kamu dari zina,"
saya b'pesan kpda adik2 usrah saya kalangan muslimah.
Mereka m'dengar dgn tekun.

"Sesungguhnya s'hikayatkn dlm satu kisah, buah dada penzina perempuan akn d'gntung dgn tali neraka,"
ada kalangan mereka mula m'nitiskan air mata.

Pernahkan kita m'bayangkn bahwa mata kita akn d'cucuk dgn besi panas?
Atau kuku kita dicabut satu persatu.
Atau kulit kita dilapah-lapah?
"Maka adik-adik muslimin, jauhilah kamu dari zina.
Sukakah jika k'maluan kemu d'cucuk dgn jarum?"

Zabaniah tidak b'hati perut. Ia tidak m'genal erti belas kasihan.
Jika perlu, ia akan m'narik lidah kita lalu dikelar dgn pisau tajam.
Jika perlu, ia akan m'nusuk dubur kita dgn kayu b'duri.
Jika perlu, ia akan m'nusuk mata kita dgn jarum tajam.

"Aduh, neraka itu tempat yg gelap gelita.
Penghuninya b'bau busuk sekali, loya dan m'loyakan.
Penuh dgn muntah dan kencing serta najis yg b'limpsh.
Penuh dgn suasana yg trauma dan m'nakutkan.

Saya ingin m'lemparkan satu amaran kpda diri saya yg m'lakukn maksiat.
Sungguh, org yg m'gerti tntg Islam, namun jika ia keluar b'dua-duaan dgn yg bukn muhrim @ kekasihnya,
maka saya ingin b'tnya. 
 "Sanggupkah kamu m'lihat buah dada kekasih kamu d'gntung dgn tali neraka?"
"Atau sanggupkah kamu m'lihat k'maluan kekasih kamu d'masukkn jarum."

Menangislah, Zabaniah tidak akan peduli.

Sentuhlah babi yg penuh dgn lumpur.
" Sesunggunya Nabi s.a.w bersabda, menyentuh babi yg penuh lumpur lebih mulia
daripada m'yentuh kulit perempuan yg bukan muhrim."

Jika kamu ingin m'lihat salah seorg bakal p'huni neraka,
lihatlah kepada org yg selalu m'lyn nafsu kamu,
keluar berdua-duaan dgn kamu,
rela tangannya dipimpin kamu,
rela badannya diusap-usap oleh kamu,
rela m'habiskan masa dgn kamu,
rela bibir dan pipinya dicium kamu,
rela m'nunggang motor b'sma kamu,
lalu ia m'meluk kamu dgn erat.
Itulah calon neraka.

"Ustaz, bagaimana ingin m'nimbulkan rasa benci kpda sikap itu?
Suka keluar b'sama pasangan, di waktu siang mahupun malam,
bersama di atas motor dan kereta."

Saya menjawab, "Bayangkan jika ibu kamu yg keluar bersama lelaki lain.
Apkah kamu akan m'bnci iu kamu?"
Ah, Zabaniah tidak peduli dgn raungan dan rintihan org yg merayu.
Zabaniah hanya m'genal erti "penyeksaan".


"Anakku," saya sudah tidak mmpu m'nahan sebak. 
Sedih. Galau. Takut. Gerun.
Semua b'campur-campur dalm hti yg satu.
Kamu tahukah apa ibarat neraka itu?"
saya m'jawab tidak, dalam sebak.

"Umpama tangki tahi. Itulah ibarat Neraka,"

Anakku, jika kamu ingin selamat di akhirat, aku ingin m'berikn satu petua.
"Jika kamu b'jya m'gikut petua aku ini, engkau akn selamat, Kamu perlekehkan nafsu kamu.
Hina ia. Kamu p'lekehkan k'hendak dunia kamu. Hinakan ia.

Namun ingatlah satu perkara.
Semakin kamu m'perlekehkan nafsu kamu,
maka semakin kuat ia m'gejar kamu,"
pesan guru dan tiba-tiba kemudiannya guru ghaib.

Zabaniah tidak kenal erti kasih.
Sya b'bisik dalam hati,"
Tuhan, jauhkanlah Zabaniah drpada hambaMU yg penuh dengn maksiat ini,"
lalu saya t'sungkur di mihrab k'rinduan.


Sekian...ALLAHUALAM..

Sama-sama kita muhasabahkan diri kerna sesungguhnya insan ini pn tgh m'perbaiki diri..Amin..

by : kak sue
dari : room's gua

10.07 P.M

Monday, October 1, 2012

PengalAman FamIly m'ngajarKU..



Alhamdulillah...
masih d'beri kesmptn untuk b'coleteh d'cni..

ble m'gengkn balik 20 matlmatku d'dunia yg tlh aku catatkan smasa d'bngku sekolah..
slh 1nye nk khwen smasa b'usia 2X..hehe3..

t'imbas kenangan kwn2 rptku m'merliku n ad gak m'cbrku dgn matlamtku e2..
xtaw knpa mereka x m'mhami ak time e2..
yg pasti aku ad sbb t'sndiri knpa nk khwen pada usia s'demikian..

Aku sedr aku tlh m'buat k'ptsn yg m'nntukn masa depanku..
dan aku m'rasakn time e2 fikirn aku dh matang..
aku sedar bgi mereka pada usia bgtu dh t'lalu lwt tok seorg puwn m'dirikn msjid..

Tetapi aku xkish semua e2 kerna aku taw..
Pengalaman sekelilingku yg m'buatkn aku b'mtlamat sedemikian..

Kdg2 betul kata kakak2 dan a.iparku..
aku kdg2 b'fikir spt bkn pda usiaku yg sbnr cz aku b'fikir t'lalu matang..
entah lar..syukur Alhamdulillah gak ak nie sntiasa b'fikirn matang..
semua e2 Anugerah Allah S.W.T...

Namun, kdg2 matlamat t'sebut m'buatkn diri ini kdg2 t'menung seketika..
betol ke tindakan yg akan aku lakukan..??
xcemburu ke aku dgn kenaln2 n kwn2 nty??
yg pasti aku yakin dgn Allah s.w.t dan yakin DIA masti m'bntuku..

Usah buntu kerna jodoh,pertemuan ajal maut semua d'tgnNya..
ap2 pn aku akn truskn niat dan matlamat aku t'sebut..


Dan pada Adamku..
aku yakin kau memg d'ciptakan untukku..
dan aku mohon maaf andai kamu m'gambil masa yg pnjg untuk m'dekti dan m'miliki Hawamu ini..
1 hari nty kamu mesti m'getahui sebabnya..
yg pasti aku akn p'juangkan matlamat aku t'sebut smpai t'capai..Amin..

semoga kau jugak boleh doakan aku dari jauh wlaupn ak sndiri xm'getahui siapa pe'milik tulg rusukku..
andai tiada jodoh kita d'dunia..nun d'akhirat sana pn xmengapa..
sama lar kita berusaha ke arh yg lebh baik..Amin..


 P/s : wt msa skrg tiada masa untuk fikirkn lagi tok p'kra cmnie wlaupn t'ingin..hehe3
       ap2 pn matlamat t'sebut perlu d'kejar dhulu..doakn yea..Amin..
       

ALLAHUALAM...

kak sue
10.30 a.m
2/10/2012

at gua room 1-1-13..



Saturday, September 29, 2012

Menangis lar andai e2 yg t'baik

Assalammualaikum...
andai airmata e2 m'beri k'kuatan..
maka, mangislar..
biarkan shja dy kuar..


mgkin sudh lama dy xkuar m'bersihkan mata..
akhirnya mlm ini dy kuar gak tnpa d'pnta..
just biarknnya..
akhir skli lega yg t'amat..hehe3

mslh sntiasa m'belenggu hambaNYA..
kerna DIA suka bgi ujian kpda hambaNYA..
kerna dy amat m'rindu akn HambaNYA..
dy amat suka m'dgr luahan hambaNYA..

aNdai m'ngis bleh m'yelesaikn mslh n slh 1 cara m'ngadu gnNYA..
biarkanNYA sahaja...

Allahualam..

p/s: segla masalh ad jln p'yelesaiannya..semoga m'beri kekuatan dan k'tabahan..aMIN..^__^

Tuesday, September 11, 2012

Nikmat Allah ^_^



Alhamdulillah...
syukur kerna msh d'beri peluang untuk m'beri pluang b'kongsi luahan hati

Nikmat Allah S.W.T..
Alhamdulillah..
dgn p'rubhn yg msh baru nie aku dpt m'rsai k'lainan sgt2..

Dulu..
hatiku pernh b'bicara.
ak seorg yg agk suka b'fesyn jgak lar..
klau aku nk wt p'rubhn t'sebut mstilh ad gayanya..
pkai tudung yg bidang 50 dulu n masih ad modennya..
xpernh pn ak b'fkir untuk keklkn tudung yg aku pkai sekrg..

tetapi..
Kini...
dengan NikmatNya..
aku semkin selesa m'mkainya..
yg b'tmbh aku b'syukur aku berasa lebh selmat b'bnding dahulu..
YA ALLAH Nikmat yg Kau beri sgt hebat..

Kadang2 aku sendiri suka m'jhit hijab t'sebut tnpa b'sungut..
kini juga bila aku tgk yg lain pkai tudung cm2 fesyen n b'ton2 ak plak yg m'rsa xselesa..
pdahal dulu aku lar org suka tdung s'demikian..

Betapa Nikmat yg d'beri m'gubh aku sedemikian..
SubhanaALLAH..
Aku b'syukur kerna Allah ingin m'jentik hatiku untuk m'lalukn p'rubhn t'sebut wt masa skrg..

memg btol kata my rumte cik ifa..
dy kta nty lama2 sue akn lbh suka pkai tudung labuh bgtu..
Alhamdulillah kata2nya m'jdi doa dan t'makbul jgak..

sememgnya sgt indah Hidayah e2 dan semoga aku trus istiqamah 
yg pntg m'jdi muslimah sejati..Amin..

P/S : tq 2 all my frend yg bgi support..kerna u all sy kuat dan trus tabah..
YA ALLAH nikmatMu semengnya sgt Indah apble d'gunakn kearah jln yg lurus..




Sunday, August 5, 2012

PenguBat Lara Cik Sue

Assalammualaikum....

setiap kali m'lihat wajah2 mereka...
hati yg lara dan duka terus hilang...
kdg2 rinduku kpda mereka mcm kekasih...

Wahai Pengubat Lara c.sue..
jadilah anak yg soleh dan solehah...
k'wujudan kamu semua m'bangkitkan k'gembiraan buat c.sue.

Telatahmu...
kepetahanmu b'ckp..
t'senyum manis dan b'gurau senda..
m'buatkan c.sue t'senyum sendirian...

Wahai Pengubat LaraKU...
jadilah org yg b'guna kpda kedua ibu bapamu...
yg pentg bljar pandai2..
jaga Ahlakmu wahai pengubat Laraku...
c.sue btol2 sygimu semua...
c.sue sentiasa doakan kamu semua m'jdi anak yg soleh dan solehah..



Wahai Pengubat Laraku..
kamu semua sgt comel dan cute2...
kdg2 tanpa kamu semua hidup c.sue xlengkap..
doa c.sue hnya 1 jdilah anak yg b'jaya dunia dan akhirat..
banggakan kedua ibu bapamu...





                                                    kamu semua lar pengubat Lara c.sue selalu...


KAK IZZATI
jgn sesekli hapuskn harapan abahmu...
abahmu e2 t'lalu bnyk jasanye kpda c.sue...
lakukan yg t'baik nty...

KAKAK BILAH
buktikan dkt umi kakak mmpu wt cm org lain wlupn k'peritaan hidupmu sekluarga kdg2 m'beri cbrn kpdamu...

KAK NGOH
c.sue sgt bngga gn k.ngoh..
jdilah dirimu yg sbnr n wt lar org len suka pdamu bila2 msa shja..

SYAMIMI & SYAFIQAH
my twins...
u all so beauty..
buktikan kamu b'dua boleh lakukn cm org len..

HAKIM
jadilah ank yg soleh yea..
sebaik namamu wahai anakku Lukman Hakim..



MALISA..
dikau amat b'untg..
manfaatkan kelebihan yg ada pda dirimu..


FARHAN...
wahai cucu k'sygn tok mek..
buktikan dkt umi yg adik mmpu lakukan..
jdi anak yg soleh yea...

BAIHAQI..


ADAM..
my handsome boy...
cantikkan akhlakmu nty spt cantiknya k'jdianmu..
jdi anak yg soleh kpda ibu dan babah yea..
don't noty2..hehe3..

AQIL..
namamu seindah maksudnya..
coletehmu slalu m'buatkan c.sue t'senyum sendirian..
jdi good boy yea aqil..
syg aqil bucuk..

Lastly wt masa skrg...
my little princess barbie...
CHE DHIA..
namamu sesuai gnmu..
jga akhlakmu nty spt cantiknya k'jdianmu..
my pinky gilz...
jadi anak yg solehah yea...
Dhia wt c.sue geram sgt....

Pesanan t'akhir hnya doa driku
Wahai Pengubat Laraku sekalian...
Jadilah anak yg soleh dan solehah yea...
tiada yg gembira didunia ini bgi kedua ibu bapamu
selain jdi anak yg b'guna dan doa drpda anak2 yg soleh dan selehah...
Amin...

ANtARa 2 PilIHaN..

Assalammualaikum....
Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerna K.sue msh d'beri ksmptn tok b'coleteh d'sini...
Walaupun akhir-akhir nie k'sihtn kurg m'muaskan ttpi syukur YA ALLAH kerna m'beri peluang ini lgi..

Sedar xsedar sbnrnye d'dlm k'hidupan kita seharian, dulu, kini dan akan dtg adlh dgn pilihan..
hnya 2 pilihan shja..

kita nak jdi baik @ jahat..
kita nak pahala @ dosa..
kita nak lakukan @ tidak lakukan...
nak berubah @ kekal x berubah..
dan...
yg 2 pilihan yg bnr2 m'guji kita adalah...
Syurga @ Neraka...


kalau di beri pilihan semua mahu Syurga kan??
2 semestinya..
ttpi Apakah p'sediaannya pilihan kita  ke syurga??

p'juangan ke arah pilihan t'sebut mmg t'lalu sukar dan amat perit rasanya..
P'juangan t'sbt tidk akn b'akhir dan perlu diteruskan dan teruskan..
patah semangat dan putus asa jgn seskli ada dlm kamus hidup seorg muslim yg b'juang...
kerna kita perlu yakin dgn janji2 Allah S.W.T...

pILihan kita juga adalah..
DUnia @ Akhirat???

siapa mahukn dunia sgt mudah..
lakukan apa shja yg dia rasa patut dan enjoy lah s'puasnya..
ttpi ingat Dunia nie hnya satu tmpt p'singgahan shja...

ingatlah andai kita m'ngejar dunia..akhirat nun jauh d'sana
ttpi andai kita m'ngejar akhirat, dunia seiring dengan kita...

buatlah pilihan anda sekarg jika mahu pilihan yg abadi nun di sana d'antara 2 pilihan
Syurga @ Neraka..

Allahualam...


P/s : insan yg tidak layak k'syurgaMU ttpi aku tidak pantas ke NerakaMU...








Wednesday, August 1, 2012

Warkah Buat Hawa


Hawa, andai engkau masih remaja,
jadilah anak yg solehah buat kedua ibubapamu,
 andai engkau sudah bersuami,
jadilah isteri yang meringankan beban suamimu,
andai engkau masih ibu, didiklah anakmu sehingga dia tidak tidak gentar memperjuangkan ad-din Allah


Hawa, andai engkau belum berkahwin, janganlah kau risau jodohmu,
ingatlah janji Allah kita,
wanita yg baik adalh untuk lelaki y baik.
Jangn dimulakan sebuah pertemuan dgn lelaki yg bukan muhrimmu,
kerana aku khuatir dari mata jatuh ke hati, maka lahirnya senyumn maka t'cntusnya salam sekaligus disusuli dgn p'temuan, takut lahirnya nafsu kejahatan yg menguasai diri


Hawa....
Lelaki yg baik tdk m'lihat pda paras rupa,
Lelaki yg soleh tidak memilih wanita melalui keayuannya..
Lelaki yg warak tidak m'nilai wanita m'lalui k'manjaannya serta k'mmpuannya m'concg iman lelaki..
tetapi lelaki yg baik akn m'nilai wanita m'lalui akhlaknya, peribadinya dan yg plg pentg pegangn agamanya.
Lelaki yg baik juga tidk m'inginkan p'temuan dgn wanita yg bukan muhrimnya,
kerna dia takut m'beri k'semptn kpda syaitan tok m'godanya..

Lelaki yg warak juga, tidak mahu b'main cinta kerna dia tahu apa matlamat dlm sebuah p'temuan lalaki & wanita, yakni sebuah perkahwinan..


Oleh itu HAWA, jagalah pandanganmu, awasilah auratmu,peliharalah akhlakmu, kuatkan p'dirianmu.
Andai d'takdirkan tiada cinta daripada adam untukmu, cukuplah hanya cinta Allah, 
yg m'menuhi dan m'yinari k'kosongan jiwamu, 
biarlah hanya cinta drpda kedua ibu bapamu yg m'beri k'hangatan k'bhagiaan buat dirimu,
cukuplah sekadar cinta adik-beradik, serta keluarga yg m'bhgiakan dirimu.

HAWA, cintailah Allah dikala susah dan senang kerna kau akn m'perolahi cinta drpd insan yg juga m'yintai ALLAH...
Cintakan perolehi keredhaan Allah,tidak akn jumpa cinta yg bhagia selain drpda cinta keluarga.
Jgnlah sesekali tgn yg m'goncangkan dunia, juga m'goncangkan iman lelaki..
Tundukkan Pandanganmu..

wsalam..

AllahuAlam...
sama2 kita m'jga maruah kita sbgai seorang HAWA yg d'sanjungi..


dri insan yg belum layak k'syurgaMU..
11:58 PM
1/8/2012 bersamaan 12 Ramadhan..









Tuesday, July 10, 2012

Hadiah Yg tidak Dijangka

Alhamdulillah...
e2 luahan pertama yg dpt digambarkan
mcm xpercaya pn ada..mimpi ke aku nie..
mcm nk nangis pun ad ttpi kawal dan mmpu m'ngis k'syukuran d'dlm hati...

xad ucapan yg dpt diungkapkan selain b'syukur sgt2..
perkara kedua lps 2 msj famly..
khabarkan berita gembira ini...

Hadiah ini xd'jangkan dan x m'harapkan sgt
knpa ku berkata sedemikian??
kerna usahaku ketika e2 hanya sekumit berbnding sem2 lps

ap yg pasti nikmat disebalik penderitaan
yg aku tanggung b4 dan semsa exam kot..
Sesungguhnya Allah e2 Maha Agung..

Aku abadikan hadiah nie sebagai kekuatanku meneruskan perjuagan yg telah aku ambil..
semoga diriku terus istiqamah dan lebih baik b4 nie..Amin..

Wsalam..

Thursday, June 7, 2012

Dia dtg lagi...^_^

Alhamdulillah bersyukur ke hadrat ILhi kerna m'beri kesemptn tok hmba yg hina ini b'coleteh d'sini..
kekanggan masa yg terhad dan masalah kesihatan m'buatkn diri ini x m'nntu n x b'sedia tok m'nerima kehadiran "si dia" pada kali ini...

Dari kecil umur 5 tahun hingga sekarg dia msti dtg lgi dlm hidup nie stiap tahun..
ttpi semenjak kaki ini m'lgkah ke menara gading..dia muncul 2 kali 1 tahun...
k'munculannya kdg2 dismbut gn penuh k'sediaan
kdg2 k'hdirnnya d'smbut dgn sederhana ..
 macam2 perasaan muncul bile saat k'munculannya
 ada yg xsuka..m'ympah pn ad..(tpi bkn sy lar)
 gembira..(yg bnyk p'sediaan)
 takut..
gemntar dan macam2 ag..

tpi kdg2 wlaupun dh bnyk kli b'jmpa..
perasaan nervous 2 ttp timbul..hehe3..
kali nie pun dia dtg ag...
cuma b'lainan cikit kerna k'dtgnnya xsmbut gn baik
ttpi msh s'baik mungkin cuba n brusaha dg baik..

  rasanya belum t'lmbt ag kot..
 wlaupun k.sue sndiri dh m'hdpi 3 peringkt..
  yg lain pun dh hbs b'hdpn dgnya..

                                                                   " TADDA"


K'dtgnnya muncul lagi...

masih x t'lmbt tok wish Gud luck kpda kwn2..hehe3..
rasanya UPSI je kot sedg b'perang mental dgnnya skrg..

sebagai seorang mahasiswa/wi
kita xleh elak dri k'muncullnya setiap hujung sem...
cm2 k'adaan ad..
k.sue sndiri pn smpaikan t'mimpi2 n bgn2 tgk note kerna p'sediaannya kurg d'sbbkn mslh k'shtn..
Alhamdulillah setelh 3 paper dh selesai..
rasa lega sedikit n leh tdo lena jap...

 xad lar gni k'adaannya..
Alhamdulillah berkat doa ibu dpt lar tumpukn dg tenang...
sokongan dan doa family yg m'bakar semangat tok truskan ujian hidup nie..

masa nie lar kita nk uji thap p'mmpuan n daya usaha kita 1 sem nie..
kpda yg selalu dekan truskan usaha...
sy pun nk truskn matlamat "DEKAN" sy 2 gak...hehe3

ap2 pun hdapi lah dg tenang dan segala usaha...
INYAALLAH..Allah S.W.T sentiasa m'bntu kita...
study2 gak tpi study 2 biar smart n b'kualiti...
study hard pun kalau x b'kualiti sia2 gak..

ok jwb elok2 ye...
GUD LUCK semua...
doa, usaha, istiqamah dan tawakal..
kunci 2 penting..
INYAALLAH...truskan p'juangan kita sahabat2 sekalian..

"Selamat m'hadapi final exam"


Tuesday, May 22, 2012

Senyumlah...^_^

Assalammualaikum....
Alhamdulillah masih d'beri kesempatan b'nafas di bumi ilmuan ini...
mulakan pagi anda dengan senyuman...^_^
senyum e2 pengubat segala duka...

senyumlah wahai hati dan sedekahlah e2...
1 perasaan yg luar biasa apbila kita tersenyum...
senyuman e2 m'buatkan seseorang..:
 * hodoh jadi cantik
 * bermasalah jadi ceria
 *berserabuk jadi tenang
 * cantik jadi jelita..
  *luka jadi sembuh
 * dan macam2 lgi...

kadang-kadang kita t'paksa senyum..
ttpi orang yg bhagia x semstinya dia senyum
bahkan bila kita senyum kita akan bahagia...INYALLAH..

kadang2 saat hati terluka akan menjadi hilang apabila kita sama2 senyum...
SubhanaAllah betapa indahnya nikmat senyum e2..

Andai 1 ari nty diri ini xmmpu tok senyum..
berikanlah tok diri nie 1 senyuman yg ikhlas dan manis..
kerna senyuman e2 pengubat segala duka..

senyuman juga m'hasilkan 1 perhubungan istimewa..
betapa hebatnya aura senyuman e2...
segala lara akan hilang apabila semua tersenyum...
sokongan dan semangat daripada sebuah senyuman sudah cukup bagi diri ini...

jgnlah kita m'jdi org yg kedekut dg senyuman..
sedekah yang mudah e2 pn kita xdpt lakukan..
mcm mana sedekah kita yg lain??
tidak terlalu sukar tok bagi 1 senyuman e2 wahai sahabat..

ayuh kita sama2 bagi senyuman..
biar dunia kita penuh dgn senyuman...hehe3..

bahagia kn kita ble kita tgk baby yg baru lahir dapt senyum?
tidak kita rasa bahagia apabila saat kita balik dari rumah ibu kita myambut kita dg senyuman??
seorg suami akan hilang penatnya apabila m'lihat si isteri tersenyum manis di muka pintu??
marahkah seorang kekasih melihat pasangannya meberi senyuman yang jelita saat pertama kali perjumpa??
tepuklah dada wahai sahabat...
satu senyuman e2 macam2 boleh m'buatkan kita berubah...

tiada sebab untuk kita x senyum dalam 1 hari..
mulakan pagi dgn sebuah  senyuman InyAllah perjalanan seharian b'jln lancar...
"sesungguhnya senyum e2 satu sedekah"

P/s : Pemilik tulang rusukku buatkanlah aku tersenyum sepnjg berada d'sisimu nty...INYALLAH..
Cuba berlagak ceria dan memberi senyuman ikhlas...
semoga hari2 berikutnya penuh degn senyuman...peace..
 *senyum sokmo*

Lu

Wednesday, May 9, 2012

InGin Jadi SemAlu..

Assalammualaikum semua..

Alhamdulillah kerna d'beri kesempatan b'jmpa lagi ye..syukur sgt2..
dingin sungguh malam nie...sejuk je..rasa mengantuk pn ad..hehe3..

Kwn2 pernh dgr tentang pokok semalu?..
msti kn?..
ingt lgi x kecik2 dulu suka sgt main gn pokok 2..
ble kita sentuh je dy pasti m'gucup mlu je kn?hehe3..
seronok pulak t'ingt zamn2 2..hehe3..
Tpi awas dgn pokok nie taw klau kita t'pijak msti skit n boleh b'darh kaki dg durinya e2..

KonVokesyen...XSbr RasaNYa..hehe3

Alhamdulillah...
Berakhir sudah Istiadat Konvokesyen yg Ke-14...
Tahniah kpda kakak2 n Abg2 senior...
xlpa kwn2 yg diploma...
bgganya...

Saat p'tma kli m'lgkah ke dewan baru d'Kampus Baru..
Rasa B'syukurnya...
M'letakkn diri sgbai ibu bapa...
mEsti t'haru n bgganya kerna akhirnya anak-anak mereka menerima ijazah...


Kami yg d'jemput khas untuk ke dewan pada istiadat khas smpena ijazah t'hormat Datin Seri Rosmah Mansor..
m'yaksikan sndiri n berada d'sna berasa amat2 t'haru n b'syukur...
degn keselesaan n k'luasannya..
xsbr rasanya nk konvo..hehe3
sbr2 k.sue sat je 2..2 thun je ag..
pjam celik pjam celik INYALLAH xsmpai 2 thun pn..

semoga k.sue dpt posing2 cm nie nty..InyAllah...
mak, ayah, abg n kakak2ku..
doakan k.sue b'jaya ye...
nk bunga yg lawa2 taw.yg mmpus...xmau yg idup t layu xleh wt kenangan n hiasan..hehe3..

P/S: semoga m'motivasikan diri ag..Amin..

Sunday, May 6, 2012

SudAhKU ReDHO..^_^A

Alhamdulillah...
Allah sgt m'yayangiku saat ini wlaupn kdg2 aku m'lpaknya..
 Ya Allah, Kau sememangnya kekasih kami..
 saat khbar berita t'hinggap d'telinga.. hatiku rasa tenang je..



Alhamdulillah.. maksudnya aku sudah redho..
 SYukur YA RABBI..
aKHIRNYA aku bnr2 sudh m'lpsknnya pergi dri hatiku ini..


 semoga khbr berita e2 m'beri k'baikkn kpdnya..Amin..
 usah menangis sufia, usah d'kenang kpda yg x'hrp kerna diri sndiri taw cmne prgai sesetengah kaumnya.. semoga ap yg d'perkatanya b4 nie bukn main2 shja..

 semoga dy m'dpt hidayahMu Ya Allah...
 Kau lindungilah dia dri segala k'sulitan n sbrg k'kecewaan lgi..
 Aku sudah Redho gn k'ptusn tepatku dlu.. dan aku yakin dg k'ptusan yg tlh aku ambil dlu..
 Alhamdulillah smpai skrg aku redho gn plihan aku e2..
 kerna aku percaya yg lebh manis n sgt indah m'ntyku d'sana n masa hdpan..


 Kuatkanlah hatiKu ini untuk trus istiqamah dg segala k'ptusan n plihanku..Amin..
 Aku redho semunya kerna aku yakin akn janjiMu Ya Rabbi..
 wAHAI KekasihKu, aku hnya mahu managih n m'dambakan cintaMu Wahai Pemilik NyawaKu..

 P/s :Insan yg blum layak Ke Syurgamu..

UkhwaH yG kUCari..

Wah..udah lama rsanya x b'coleteh d'sini..
entah knpa xad mood n xad idea tok d'luah @pn b'kongsi..
Alhamdulillah..semangat bru 2 ad tok luahan d'ari nie..
 Ble bc dan tgk keadaan mereka..hati brasa sayu je..

adakah aku 1 ari nty cm2 gak??
 hnya hati je bleh b'kata2..
 semoga UKHwah yg ku cari t'capai..
Semoga Ukhwah yg Ku cari n T'bina nty memberi k'puasan hati..
 kerna e2 shja yg mmpu ktakan..

semoga Ukhwah yg t'bina kekal hingga saat akhir..
kerna Ukhwah yg t'bina kerna Allah S.W.T pasti akn kekal slmanya..Amin..

 Kadang2 masih dilema n keliru... Betol ke nie??
Bpleh ke aku laksanakan??
 oh, sungguh berat beban tanggunjawab yg ku tanggung nty..

semoga Ukhwah dg org yg akn m'bntuku t'jlin gn baik..
 Tiada ap yg aku hrpkn Ukhwah YG aku cari..
kdg2 jiwa nie m'berontak gn keseronakn shbt2 yg rpt gn aku dlu..
ttpi Semoga Family Baruku nty dpt m'gekalkan n x m'lpakn Ukhwah yg Bakal t'bina
Walaupn Ukhwah yg sebnrnya sudah t'jlin..
 Tiada ap yg ku pinta hnya Ukhwah selamanya kekal..
kerna sekli kita t'jlin.. biarlah dia t'jlin selama-lamanya...Amin..

Wednesday, March 14, 2012

Lelaki A.K.A Rijal A.K.A Syabab

Assalammualaikum...

Alhamdulillah bru seketika tdi k.sue dpt p ke tmpat ilmu sempena progrm
"Sebarkan CintaMU" yg d'adakan oleh exco LPS Khar..
wlaupun sedikit t'kiln kerna xdpt nk dgr cermh yg d'ktakan best tdi kerna ad komitmen lain
ttpi dpt juga m'bca m'sma2 SURAH AL-MULK tdi..Alhamdulillah

Pada mlm ini k.sue ingin kongsikn sesuatu ats sedikit kekecewaan k.sue d'cni..
smsa mjlis tdi k.sue smpat m'jenguk kt kwsan lelaki..
t'kilnnya apabila m'lihat bilgn pihak dri muslim..
begitu ketara nisbahnya..
xtaw nk kta cmne..
kecewanya k.sue d'cni msti kecewa lgi dri pihak pelaksaan..

kenapalah susah sgt dyorg nk turun..
dh lar pihak muslim dh k'kurgn ph2..
xtaw lar nk ckp ap..
k'kecewaan k.sue nie k.sue kongsikan degn kata2 @ ungkapan yg k.sue perolehi dri KMP dulu..


Dulu,
Bila disebut lelaki,
Wanitanya mendongak megah,
Lelaki kami Asadullah, Saifullah,
Tokoh kami tak terkira,

Kini,
Bila disebut lelaki,
Wanitanya menunduk lemah,
tokoh kami sedikit sekali,
ramainya, boneka yahudi.

Dulu,
Bila disebut lelaki,
Wanitanya tenang di hati,
Lelaki kami m'jga,melindungi,
Kini,
Bila d'sebut lelaki,
Wanitanya mahu cabut lari,
Lelaki khianat, perogol b'siri.

Dulu,
Bila seorang wanita teraniaya,
Sepasukan kuda putih membela,
Al-Mu'tasim k'banggaan wanita,
Kini,
Ribuan wanita dipenjara,
Fatimah diperkosa minta dibela,
Lelaki tunduk tak bertenaga,

Dulu,
Bila wanita dibawah jagaannya,
Lelaki memagari sehabis daya,
Tiada siapa berani menggoda,
Kini,
Bila wanita dibawah jagaannya,
Lelaki tak kisah auratnya terbuka,
Wanitanya dibiarkan bebas, binasa.

Dulu,
Lelaki menggadai harta dan nyawa,
Untuk mengangkat kemuliaan agama,
Kini,
Lelaki menggadai ketinggian agama,
Demi nafsu, dunia dan seisinya.
Dulu,
Lelaki bermatian mencipta sejarah,
Kental berjihad, tekun berdakwah,
Kini,
Lelaki hnya menyanjungi sejarah,
Diri bermalasan, tenga tak dikerah.

Dulu,
Lelaki m'perjuangkan deen dan ummah,
Al-Farouq, Zunuraian mati terbunuh,
Kini,
Lelaki m'perjuangkn diri dan kroninya.
Hingga sanggup m'bunuh.
DUlu,
Lelaki b'satu m'hadapi musuh,
Angkataanya kuat dan teguh,
Kini,
Lelakinya berpuak dan berpecah,
Sesama sendiri. Saling bertingkah.
Kembalikanlah lelakiku,
Pada kelakianmu,

Kami rindukan lelaki dahulu,
Acuan madrasah RAsULULLAH S.A.W..

Monday, March 12, 2012

Kenapa Harus hati ini Berdetik Kembali???

Assalammualaikum..

Alhamdulillah kerna sekli lgi dpt b'kongsi tntg kiasan kehidupnku ini..
entah knpa sejak pgi lagi k.sue rsa gembira je ari nie smpai lar sekrg asyik t'senyum n ketawa je..

rupa-rupanya hati ini terdetik pada seseorg pgi tdi..
Ya Allah knpa Kau m'bnrkan hti ini b'detik kembali tok seseorg??
ak sendiri tidk pasti..
ttpi gelagatnya pgi tdi tol2 m'cuit hti kecilku..
enth knpa mudh t'sentuh je..


sememangnya dia mmpu m'buatku t'senyum sendiri..
b4 nie ak xpernh pn ambik endh dgn k'wujudnnya..
smpai lar kejdian tdi bruku sedari..
adakah dia benr2 ikhlas??


wahai hatiku jgn s'sekli kau bnrkan diriku d'lukai lgi..
ak seskli xkn m'bnrnya lagi..
sudah cukup sudah hti ini d'lukai lagi..

jika bnr dia jodohku 1 ari nty..
biar jela akn munculnya hari t'sebut..
usah risau whai k.sue..
jodoh e2 rhsia Allah S.W.T..

YA ALLAH YA RABBIKU..
Peliharalah hati hambaMu yg hina ini dri t'libt dgn bnde2 sedemikian..
sudah cukup lar..
andai 1 ari nie muncul..
mybe ku sndiri yg tnya n cri..

"Sudikah awak jdi ayah kpda anak-anak saya nty n m'bimbing saya"..
mybe e2 aytku nty..Allahualam..
andai hari t'sebut k.sue msih d'beri kesmptn dn brada d'ats muka bumi ini..
Allahualam..
kita hnya m'rncg n Allah S.W.T yg menntukannya semua..



Tunggu ye awak jika awk ad niat sedemikian..hehe3..
ap2 pn lengkapkan dirimu degn ilmu agama secukupnya dulu ye..
bukn b'mkna awak xlayk tok sya cma tok jdi iman tok seseorg buknnya seng..
xg2 kn??
so, sy m'nggu saat awak b'sedia m'bimbing sya nty..:)

Sunday, March 11, 2012

Ku RiNdukan KamU seMua WahAi KawaN-kAWAnku..^_^

Assalammualaikum...

Alhamdulillah dipAGi yg Nyaman ini kita semua d'beri kesampatan lagi untuk menikmati nikmat yg d'anugerahkan Allah S.W.T kpda kita semua...

Pada perkongsian kali ini, k.sue postkn khas untuk shabat2 seperjuangn k.sue yg k.sue rindu sgt2..
entah knpa rindu sgt2 kt korg k'belakngan ini..
memori b'sma ketika dulu spti bru semlm b'laku..
b'gurau senda, berduka, berkongsi cerita dan macam-macam lagi..


entah bile pla ye kta dapt b'kumpul spt dahulu..
hanya gmbr m'jdi pengubat rindu..
c.sue mohon sgt2 jgn s'sekli kita lupakan sahabat ini kerna..
sekali kita lafazkan dan bersaksikan pokok d'belkg aspuri dahulu..
kita adalah sahabat selama-lamanya dunia akhirat...


wlaupun kita jarang b'tnya khbar n b'tegur sapa
kerna msg2 k'sibukan..
e2 x b'mkna kita lupa satu sma lain..
btol x??
semoga ukhwah yg t'bina kekal hingga akhirnya..Amin..

c.jue
c.siah
c.Mie
C.dib
c.Dihah
c.ma
c.Tin

C.sue syg korg semua Kerna Allah S.W.T..
seMOGA kITa semua dpt b'kumpul seprti dahulu...Amin..

Thursday, March 8, 2012

Saat itu Pasti Akan Tiba..


Alhamdulillah..
d'hari yg sangat nyaman dan sejuk ini kita sama2 dapat menikmati anugerah Allah S.W.T..
amat sedih sekali mengenangkan pemergian sahabat perjuangan kita..
jika itu terjadi kat kita adakah bersedia kita semua??

Bersedia @ tidak itu tak akan dapat kita lari jika saat itu tiba..
kita semua adalah pinjaman je kt dunia ini..
mahupun mak ayah kita, sahabat handai sekalipun...

semoga kita semua redha dgn pemergian mereka
dan doakan mereka d'tempat org2 yg beriman dan solehah..Amin..
tetapi bile fikirkan balik jika terjadi kpd yg sgt rapat dgn kita..
selama ini bersuka ria, berduka dan berteman ke hulu hilir tiba-tiba tiada d'sisi kita..
mampukah kita m'hadapinya??
sesungguhnya Allah lebih m'yayanginya mereka daripada kita..

semASA cuti sem baru-baru nie..sekelilingku ada je yg pergi meninggalkan kami..
tidak kira yg tua@pn yg muda..
kerna janji Allah S.W.T itu pasti..
bile saat itu tiba kita xdpt buat ap2 pn..
hnya lingan air mata dan doa yg dapt m'giringi mereka..

kadang-kadang hari ini kita melawat org sakit@ meninggal dunia..
rumah org d'penuhi org ttpi bile tiba waktu kita..
org lain lak yg akan melawat dan mengujungi rumah kita..
bila k.sue fikirkan adakah ramai org akan mengiringi kita ke kubur pada ketika itu?
apakah yg berlaku selepas kita d'kebumikan..
YA Allah sesungguhnya aku amat takut itu semua..

kerna aku adlah insan yg hina D;sisiMu YA Allah YA RABBI..
Semoga sahabat-sahabat kita semua ditempatkan ditempatkan dlm golongan2 org yg solehah..
Amin..

Tuesday, February 28, 2012

Ikhlaskah perubahan tersebut??

Bismillah..

Assalamualaikum semua..
hmpir 1 bulan x berkongsi kt cni ye..
enth lar malas pn ad xad idea pn ad..hehe3

Mula2 sekali k.sue ingin mengucapkan syukur Alhamdulillah kerna ari nie adalh ari istimewa..
kita masih lagi dapat bernafas pada 29/2 nie ye..
bukan apa 4 tahun sekali je dia muncul..
bertuahnya kita hari nie...SubhanaAllah..
kita pn xtaw lagi 4 tahun lagi adakh kita masih bernafas di muka bumi ni??
yg pasti hanya Allah s.w.t sahaja yg taw...


k.sue b'syukur sgt2 ble tgk kwn2 sekeliling k.sue berubh..
at least k.sue pn ad niat bgtu tpi kdg2 keadaan tidk m'izinkan..
jeles sgt2 mcm mna dyorg boleh berubh sedemikian..
semoga k.sue sndiri kn berubh lebih baik n lebih baik lgi ke 1 hari 1 hari..

kdg2 hati juga berbisik..ble lgi ko nk spt mereka..
xtaw lagi yg pasti diri ini rasa x layak sgt2 untuk berubh sedrastik itu..
tetapi persoalan k.sue skrg kdg2 t'fikir ikhlaskah perubuhan mereka itu??

mybe fikiran jahat menghantui ttpi adakah berkekaln kita berubh kerna sebab2 t'tentu bukan kerna Allah S.W.T??
E2 yg k.sue xsuka sgt2..
k.sue cemburu sgt2 dgn org yg berhijrah kerna Allah S.W.T..
ttpi kerna sebb lain k.sue xsuka lar..
bukan dengki..k.sue syukur sgt2 dy berubh tpi kenpa harus berubh selepas ada sometg..
x faham tol lar..
b4 nie punya lah sush nk berubah,,
tut tut berubh kerna sebb lain..

ap2 pn k.sue doakn semoga mereka b'istiqamah dgn apa yg dyorg lakukn..
semoga tidak yg b'pth balik@ undur ke belakang..
k.sue cuma berharap..
kwn2 tlglah berubah kerna Allah S.W.T..

walaupun diri ini sememangnya insan yg hina di sisi Allah S.w.t..
ttpi hnya ingin memesan kepada rakan2 sahaja...
ap2 pun semOGA Allah S.W.T menglindungi dyorg..
Amin..