Thursday, December 13, 2012

Tika Ini


Tika ini aku m'ngis sndirian m'mikirkn masa dpn yg abadi,
tika ini aku t'menung m'gengkn nsbku dan yg len nun d'sana,
tika ini aku geram dan benci dgn perangainya..
tika ini aku btol2 b'sedih hati dgn k'hidupanmu skrh..

ttpi adakah tika ini kamu m'mikirknnya spt mana aku m'mikirnya?
adakah kamu pernh t'menung m'gengkn nsbku dan yg len nun disana nty??
adakah kamu suka dgn prangai kamu sekrg??
adakah kamu juga turut b'sedih sptku??

andai tika ini Allah s.w.t m'beri p'tnjuk kpdamu..
tika ini juga aku sgp m'hulurkn tgnku m'bntumu..
andai tika ini kamu m'yedari sgla k'kurgn diri dan punca sgla-galanya..
tika ini juga aku akan b'sama-sama kamu m'hrungi hidup yg penuh dgn ujian..


tika ini juga aku masih dan setia m'nnti untuk m'lindungimu..
tika ini aku mmpu b'doa m'mohon petunjukmu..aku akn trus m'mohon..
tika ini aku sanggup b'korbn sgla-galny..aku sgp..
ttpi tika ini juga aku m'merlukan seseorg yg m'nolongku drpda blkg..
tika ini juga aku m'memerlukn kamu semua spya m'mhmi kenpa aku berubh..
tika ini juga aku m'merlukn org yg sejiwa dgnku..

supaya andai 1 hari nty aku ingin b'sma2 kamu ke syurga..
aku takut dan aku sedih andai kita xb'sama-sama..
aku xsanggup..

tika ini juga aku tidak sanggup m'lihat dan trus m'nutup mata shja..
tika ini juga aku tidak suka dgn ini semua..
kerna satu sahaj kerna Allah s.w.t juga tidak suka..
carilah k'kuatan gn m'cari & kembali ke Allah s.w.t
dan b'peganglah kpda akidah yg sebnr..
Al-QURAN DAN AL-SUNNAH..

"aku tinggalkan 2 perkara kepda kamu, jika kamu m'gamalknnya nescaya
tidak akan sesat selama-lamanya iaitu Al-QuRAN dan Al-Sunnah"
(sabda Rasulullah S.A.W)

HATI YG BERDUKA..

9.19 P.M
13/12/12

"KAYANGAN 1-1-13"

No comments:

Post a Comment