Friday, April 5, 2013

Cik Siti Wan Kembang NegeriKU..

Bismillahirahmanirahim..
Selawat dan salam kepada junjungan Nabi Muhammad s.a.w dan para sahabat Baginda..
Bersyukur dikesempatan ini,
Diri ini masih boleh bercoleteh di sini..

B'sempena dgn cuti mid sem nie..
org len dh pulang.
aku masih di bumi murabbi lagi..
entah kenapa rasa @ perasaan ingin pulang  ke kg halaman tidak seexcited cm biasa..
Mungkin perasaan itu sedekit t'kubur b'sama berita yg d'terima..
Apa2 pun kita merancang ttpi Allah s.w.t jua sebaik perancang..
Jgn sedih2 k cik sepet..

Apa2 pun aku akn pulang jua ke negeriku yg t'cinta..
Cik Siti Wan Kembang di beri nama negeriku..
Indah permai sentosa..
K'hijauan merata-rata dek arus k'majuan yg tidak d'ganggu..

Negeriku Kelantan..
Aku bangga m'jadi salah seorang rakyatnya..
ramai pelancong dri Luar Negara m'muji k'indahan negeriku..
aku bukan nk riak ataupun bangga dgn negeriku sendiri 
ttpi aku b'syukur kerana aku berada di bawah pemerintahan yg sangat d'kagumi dan d'sanjungi ramai..

Ulama yg sentiasa m'rendah diri..
yg sentiasa m'mikirkan k'sejahteraan rakyatnya..
walaupun ad yg rapat dgn diri ini tidak suka akannya..
ttpi aku taw p'juangannya..

Saat selebriti dri indonesia,
Pelakon "Ketika Cinta Bertasbih" datang m'ziarahi negeriku..
Aku sedikit cemburu kerana mereka dpt ketemu dgn MB kmi yg d'sanjungi..
padahal diri kepingin sgt ketemu sama dia..
walaupun sudah ketemu dri pndangan jauh,
diri ini sudah dpt m'lihat kemuliaannya..
apatah lagi bertemu di depan mata..
Semoga Doa itu t'makbul..

Negeriku kelantan,
negeri yg unik dan satu-satunya m'gekalkan syariat Islam..
tulisan Al-Quran merata-rata..
di kedai org cina sekalipun ada juga tulusan itu..

Walaupun ad segelintir m'guntuk negeri yg mulia ini..
tpi kami tidak goyah..
diri ini xingin negeriku menjadi seperti negeri jiran slps b'alih pemerintahan..
kekallah negeriku seperti sekarg..
doaku semoga negeri jiran diperinth kembali kpda org yg benar2 layak..
Amin..

Itulah sebnyk negeri yg amat dikenali dan dihendaki..
itulah Negeri Cik Siti Wan kembang..
nak tahu kenapa ia dipanggil negeri Cik Siti Wan Kembang?
InyaAllah akan ad sambungannya..hehe3

Harapan Negeriku Kelantan..
semoga rakyatnya bersatu dan teruskn usaha kita b'sma..
walaupun diri ini di perantau org..
ku ttp akn m'ingatimu wahai negeriku Kelantan..
sekebun bunga..
Ku rindu kn dirimu..

Cik Sepet..
Penantian itu satu penyeksaan..
presint 5
1.29 P.M




No comments:

Post a Comment