Thursday, February 28, 2013

Kerna Sayang..

Alhamdulillah...
dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..
selawat salam Kepada junjungan Nabi Muhammad S.A.W..

aLHAMDULILLAH..
setlh lama hmpir 2 minggu tidk dpt m'connect internet..
akhirnya ari nie dpt jua..
semoga dpt d'manfaatknnya..
Amin..

ok,kita berpatah balik kepda tajuk..
Kerna Sayang..


ya kerna kita sayangkan seseorang..
dalam konsep sayang ini bnyk maknya..
sayang kepada family..
sayang kpda sahabat..
sayang kepada kekasih..
sayang kepada Rasulullah..
sayangkan Al-Quran dan sebagainya..

tetapi disini kuingin m'yentuh lbh kpda syang kpda manusia..
kerna sayang..
aku m'nasihatinya..
bukan m'benci tindakannnya..
tetapi tidak suka akn p'buatannya..
kerna apa??
aku tidak mahu dia ke neraka..
kerana aku tidak sanggup..
aku ingin ke syurga b'sma..

dalam buku Hilal Asyraf "sebelum aku b'nikah"
andai kita cintakn seseorang kita ingin b'smanya hingga ke syurga..
dan mahu ke syurga itu cmne yea??
adakh dng  b'mksiat??
adkh dgn b'dating?
adkh dgn b'sms s'hingga larut malam??
oh tidak..
sama2 kita m'bimbingnya ke arah k'baikan dan amar makruf..
nahi mungkar..

kerna sayang sebgai kakak kpda adik..
aku m'nasihatinya selalu..
m'mahaminya & msuk dlm k'hidupnnya..
cuba m'genalinya..
ttpi kerana dia leka seketika..
dy marah dan m'rjuk..
ttpi kerna syang..
dia m'cariku..
sehingga tnpaku sedari aku m'nagis..


Allah..
sememangnya aku pn rindu dan sayg kpdanya..
maaf, aku tidk m'laksankn tugasku sekjp cz m'lyn perasaan aku ini..
aku malas masuk campur..
bukn b'mkna aku biarknnya t'kapai2 ttpi aku tahu 1 ari nnty Allah akn bukak pintu hatinya..

Alhamdulillah..
aku m'nerima smsnya tdi..
m'mohon maaf katanya..
kerna sayang..
aku ingin m'bimbingnya b'sma trus k'syurga b'sma2..

semoga dia istiqamah dgn hidayahnya..

kerna sayang jua..
kita akan b'sma2 m'nuju ke arah kebaikan..
m'halangnya m'lakukn p'kara2 yg bukan2 & m'dtgkn k'mungkrn Allah..
semoga sahabat2 ku jua akn m'gapaikan tgnnya kpdaku 1 ari nty..
Amin..

cik sepet
3.03 a.m
1/3/2013
khar (blmt)



No comments:

Post a Comment