Tuesday, May 7, 2013

Semoga kita redha..:(

Bismillahirahmanirahim..

saat hati lega walaupun ad kecewanya..
terdengar berita tntg p'letakkn jawatnnya..
hati mula gusar dan m'bntah..
tpi apkh daya hnya di dlm hati shja bleh di dengari..
sayunya untuk m'lepaskan kamu..
kerna aku syg akn k'pimpinanmu..

Allah..
semoga aku redha..
semoga kita redha..
kerna Allah s.w.t tahu ap yg t'baik..
dan mgkin ini masanya dia mahukn rehatnya..

Dia..
bukan berputus asa..
bukan penat..
kerna dlm p'juangannya tiada istilah penat..

Saat dirimu dicaci,
aku bangkit m'nolaknya..
walaupun ada yg pndang serong kepdaku..

Kami..
anak muda..
adakh aku balik kerna mahukn harta?
dunia semata-mata?
kebohongan semata-mata?
aku lakukn kerna itu pilihan Allah s.w.t untukku..

Semoga kita redha..
redhalah seperti mana aku redha..
itu semua dunia semata-mata..
saat org len b'bicara m'gatakn itu ini..
diri ini hanya mmpu berdiam diri shja..
kerna b'diam diri itu lebih baik..

Bukan aku takut..
bukan tidak mmpu..
ttpi biarlah Allah s.w.t shja yg m'gethuinya..
semoga kita redha..

Aku berdoa juga..
semoga kamu semua redha..
kerna apa?
kerna Allah s.w.t tahu p'rncngannya..
mungkin kita tidak suka sesuatu perkara t'sebut padahal ia baik untk kita..

Tiba-tiba t'ingt kisah cite dinasti cina zaman dahulu..
kisah sebnr p'juangan dahulu..
ada hikmah disebaliknya yg kita tidak tahu..
walaupun kita bnci dan tidk suka p'merinthnnya..
ttpi ada sebab n kenapa itu semua t'jadi...

Apa2 pun xusah bmbg wahai anak muda..
biar shaja org len kata..
jgn gusar..
esok masih ada..
p'juangan kita perlu truskan..
kerna Allah bukan nk tgk hasil ttpi stkt mne usaha kita itu..
Allahualam..


kenangan PRU13..
~ nasihat A.long aku laksankn wlaupun aku dh tekad time 2 pilihanku~


No comments:

Post a Comment